Zarządzenie nr 0050.1.31.2025 Wójta Gminy Nowosolna z dnia 4 czerwca 2025 r. w sprawie standaryzacji zatrudnienia administracji i obsługi w szkołach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Nowosolna
Zarządzenie Nr 0050.1.31.2025
Wójta Gminy Nowosolna
z dnia 4 czerwca 2025 r.
w sprawie standaryzacji zatrudnienia administracji i obsługi w szkołach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Nowosolna
Na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, poz. 1572, poz. 1907 i poz. 1940) oraz art. 10 ust. 1 pkt 1 i 4, art. 29 ust. 1 pkt 2 i 3, art. 57 ust. 1 i 2 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, poz. 854, poz. 1562, poz. 1635, poz. 1933 oraz z 2023 r. poz. 2005) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Wprowadza się standaryzację zatrudnienia pracowników administracji i obsługi w szkołach podstawowych i oddziałach przedszkolnych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Nowosolna. Standaryzacja zatrudnienia ma na celu ujednolicenie standardów zatrudnienia w zależności od liczby wychowanków, uczniów oraz wielkości placówki, a także od liczby przygotowywanych posiłków.
2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
a) placówce - należy przez to rozumieć oddział przedszkolny w szkole podstawowej lub szkołę podstawową, dla których organem prowadzącym jest Gmina Nowosolna,
b) pracowniku - należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną na stanowisku administracji lub obsługi w oddziałach przedszkolnych w szkole podstawowej lub szkole podstawowej,
c) uczniu - należy przez to rozumieć ucznia klas 1-8 szkoły podstawowej oraz dziecko oddziałów przedszkolnych przy szkole podstawowej,
d) posiłku - należy przez to rozumieć obiad przygotowywany w szkole oraz śniadanie, obiad i podwieczorek w oddziale przedszkolnym.
§ 2. Przyjmuje się następujące normy zatrudnienia pracowników administracji i obsługi w szkołach podstawowych oraz obsługi w oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych:
1. administracja (w tym kierownik gospodarczy, sekretarz szkoły, sekretarka, pomoc administracyjna):
a) do 250 uczniów - 1 etat,
b) powyżej 250 uczniów do 450 uczniów - 2 etaty,
c) powyżej 450 uczniów do 650 uczniów - 3 etaty,
d) powyżej 650 uczniów - 4 etaty.
2. obsługa (dot. robotnika, konserwatora, dozorcy, kierowcy):
a) do 2500 m² powierzchni użytkowej - 1 etat,
b) powyżej 2500 m² powierzchni użytkowej do 3000 m² powierzchni użytkowej - 1,5 etatu,
c) powyżej 3000 m² powierzchni użytkowej - 2 etaty.
3. obsługa (dot. sprzątaczki, woźnego, personelu rozkładającego/wydającego posiłki, innego stanowiska wynikającego ze specyfiki placówki):
a) do 2000 m² powierzchni użytkowej - 4 etaty,
b) powyżej 2000 m² powierzchni użytkowej - do 2500 m² powierzchni użytkowej - 4,5 etatu,
c) powyżej 2500 m² powierzchni użytkowej - do 3000 m² powierzchni użytkowej - 5 etatów,
d) powyżej 3000 m² powierzchni użytkowej - 6 etatów, a na każde kolejne 500m² - 1 etat.
4. stanowiska w obsłudze księgowej:
a) do 600 uczniów - 1 etat,
b) powyżej 600 uczniów - 2 etaty.
5. obsada kuchni:
a) do 200 posiłków - 2 etaty,
b) od 201 do 300 posiłków - 3,5 etatu,
c) od 301 do 400 posiłków - 4,5 etatu,
d) od 401 do 500 posiłków - 5,5 etatu,
e) od 501 do 600 posiłków - 6,5 etatu,
f) powyżej 600 posiłków - 7,5 etatu.
6. obsługa przedszkola (pomoc nauczyciela, woźna oddziałowa):
a) na oddział 3-latków - 1 etat,
b) na oddział 4-latków - 1 etat,
c) na oddział 5-latków - 1 etat.
§ 3. Dopuszcza się uzasadnione odstępstwa od przyjętych niniejszym zarządzeniem standardów po uzyskaniu pisemnej zgody organu prowadzącego.
§ 4. Weryfikacja zatrudnienia pracowników, o których mowa w §2 niniejszego zarządzenia, dokonywana będzie zawsze na dzień 30 września danego roku.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Lipinach i Dyrektorowi Szkoły Podstawowej im. Władysława Jagiełły w Starych Skoszewach.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązywania od roku szkolnego 2025/2026.
Wójt Gminy Nowosolna |