Stanowisko: ds.obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
OK.2110.2.2025.MJ
Wójt Gminy Nowosolna,
92-703 Łódź, Rynek Nowosolna 1
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Stanowisko: ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Liczba lub wymiar etatu: 1 etat
Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Nowosolna, Rynek Nowosolna 1, Łódź.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Nowosolna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.
Warunki pracy:
Praca na stanowisku administracyjno-biurowym związana z obsługą monitora ekranowego oraz komputera i programów, Internetu. Oświetlenie naturalne i sztuczne. Wyjazdy w teren (praca w zmiennych warunkach klimatycznych). Obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym kontakty bezpośrednie, telefoniczne, e-mailowe. W budynku Urzędu Gminy Nowosolna istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostęp do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych (schody).
Praca w równoważnym systemie czasu pracy.
Wymagania niezbędne (konieczne):
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- gotowość poddania się procedurze sprawdzającej do dostępu do informacji niejawnych,
- wykształcenie wyższe, albo wykształcenie średnie z minimum 3 - letnim stażem pracy,
- znajomość zasad i organizacji funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz przepisów prawnych w tym zakresie,
- prawo jazdy kat. B,
- wiedza z zakresu ustaw i przepisów wykonawczych, w szczególności:
- Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych,
- ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej,
- ustawy o obronie ojczyzny,
- o stanie klęski żywiołowej,
- o zarządzaniu kryzysowym
- ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- umiejętność obsługi komputera, dobra znajomość oprogramowania biurowego,
- samodzielność w podejmowaniu decyzji, komunikatywność, kreatywność, odpowiedzialność, punktualność, dokładność, dyspozycyjność i obowiązkowość,
- odporność na stres,
- umiejętność stosowania przepisów prawnych,
- umiejętność pracy w zespole,
- zdolność analitycznego myślenia oraz umiejętność planowania i organizacji pracy.
Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):
- mile widziane doświadczenie w pracy w administracji samorządowej,
- doświadczenie w pracy w administracji samorządowej lub na stanowisku o podobnym charakterze,
- mile widziana znajomość oprogramowania LEX, Legislator.
Zakres zadań na stanowisku ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:
- wynikających z ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja projektu Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- przygotowanie projektów planów oraz organizacja i prowadzenie szkoleń obronnych,
- opracowanie projektu dokumentacji Stałego Dyżuru i Stanowiska Kierowania, zorganizowanie stanowisk pracy,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej i wyłączanie od obowiązku służby wojskowej,
- opracowanie i aktualizacja projektu Planu Akcji Kurierskiej na potrzeby mobilizacyjnego rozwinięcia Sił Zbrojnych, szkolenie osób, wykonywanie sprawozdań;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obronne państwa.
- koordynowanie zadań wynikających z funkcji państwa – gospodarza HNS, na obszarze gminy,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o obronie ojczyzny oraz z aktów wykonawczych do tej ustawy.
2) wynikających z ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej, w szczególności:
- koordynacja zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy,
- organizowanie współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy,
- przygotowanie oceny wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy przez podmioty ochrony ludności, z którymi zawarł porozumienie lub wobec których wydał decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności,
- przygotowanie projektu porozumienia lub umowy o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej,
- udzielanie pomocy w przygotowaniu podmiotów ochrony ludności do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy, w tym w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony,
- koordynowanie działań w zakresie tworzenia i utrzymywania, na obszarze gminy, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zaopatrzenia w wodę,
- przygotowanie projektów zaleceń odnośnie rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty,
- ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy,
- pomoc w uzgadnianiu z komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej zasobów gminy przeznaczonych do współdziałania na obszarze powiatu,
- przygotowanie projektów porozumień i projektów decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności,
- koordynowanie udzielania przez Wójta Gminy pomocy doraźnej przy pomocy podmiotów ochrony ludności na obszarze gminy,
- opracowywanie projektu wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy,
- koordynowanie, planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy,
- informowanie radnych i pracowników jednostek organizacyjnych gminy oraz przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy o lokalnych zagrożeniach, w tym w ramach szkoleń i ćwiczeń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej oraz z aktów wykonawczych do tej ustawy.
3) wynikających z ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej i ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym a w szczególności:
- monitorowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie gminy;
- w sytuacji uruchomienia Stałego Dyżuru pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- zapewnienie współdziałania wszystkich jednostek organizacyjnych na terenie gminy w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska oraz zwalczania i usuwania ich skutków,
- gromadzenie i przetwarzanie informacji o możliwych do użycia siłach i środkach w sytuacjach kryzysowych, w czasie stanów nadzwyczajnych i w czasie wojny,
- opracowywanie procedur na wypadek zagrożeń,
- współdziałanie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska, oraz usuwanie ich skutków,
- przygotowywanie planów reagowania kryzysowego, Planu Zarządzania Kryzysowego, Planu operacyjnego ochrony przed powodzią, Planu dystrybucji tabletek jodowych, nadzór nad ich realizacją,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
- prowadzenie ewidencji maszyn i pojazdów, niezbędnych do wykorzystania w czasie zagrożenia i jej bieżąca aktualizacja,
- przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej,
- organizowanie spotkań Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz posiedzeń zespołu w sytuacjach kryzysowych,
- całodobowe alarmowanie członków Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w sytuacjach kryzysowych i zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz dokumentowania prowadzonych czynności,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
- pomoc w przywracaniu i utrzymaniu porządku w strefach dotkniętych klęskami, w budowie i odbudowie awaryjnych ujęć wody pitnej,
- przygotowanie i zapewnienie sprawnego działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz łączności współdziałania i systemu wykrywania skażeń,
- przeprowadzanie treningów i ćwiczeń systemów wykrywania i alarmowania,
- organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi.
4) Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym, w tym współpraca z organami Policji.
Przynależność organizacyjna – Referatu Organizacji i Kadr (OK).
Zastępowanie stanowiska ds. administracji
Wymagane dokumenty:
- CV (podpisane),
- list motywacyjny (podpisany),
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata, kwalifikacje i uprawnienia (w tym świadectwa pracy, zaświadczenia z pracy, opinie lub referencje z poprzednich miejsc pracy – jeżeli kandydat takie posiada),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- oświadczenie kandydata:
- o posiadanym obywatelstwie polskim,
- o posiadaniu przez kandydata pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (po ewentualnym zatrudnieniu obowiązek dostarczenia zaświadczenia o niekaralności),
- o nieposzlakowanej opinii,
- o zapoznaniu się obowiązkiem informacyjnym dotyczącym przetwarzania danych osobowych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Nowosolna,
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Nowosolna, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych,
- o zdanym z wynikiem pozytywnym egzaminie (po odbyciu lub zwolnieniu ze służby przygotowawczej), o którym mowa w art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych,
- wypełniony przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
- w przypadku, gdy o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, kandydat składa oświadczenie o obywatelstwie oraz przedstawia kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego.
UWAGA
Dokumenty aplikacyjne wymienione w pkt 1, 2, 5, 6, 8 powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem. W przypadku dokumentów składanych elektronicznie - każdy skan dokumentu powinien być opatrzony własnoręcznym podpisem oraz potwierdzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem wykonanym za pomocą profilu zaufanego. Przy braku możliwości technicznych do podpisu elektronicznego, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej, podpisać własnoręcznie oświadczenie o zgodności przedstawionych dokumentów z oryginałem.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać lub przesyłać do dnia 20.05.2025 r. (wtorek) / liczy się data wpływu do Urzędu/ pod adresem: URZĄD GMINY NOWOSOLNA, RYNEK NOWOSOLNA 1, 92-703 Łódź z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Nowosolna – stanowisko: ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego ”.
Dokumenty aplikacyjne mogą być dostarczone:
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Nowosolnej, Rynek Nowosolna 1, 92-703 Łódź, w godzinach pracy Urzędu,
- pocztą elektroniczną na adres ,
- poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu Gminy Nowosolna (skrytka EPUAP: /1006082/skrytka)
- za pośrednictwem operatora usług pocztowych lub firmy kurierskiej.
Inne informacje:
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną telefonicznie lub pocztą elektroniczną e-mail poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 42 616 45 16 Kierownik Referatu Organizacji i Kadr Tatiana Jaworska-Wszelaka lub 42 616 45 59 Inspektor ds. kadr Magdalena Jadczak.
Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy Nowosolna po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Nowosolna).
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.gminanowosolna.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowosolna, Łódź, Rynek Nowosolna 1.
Wójt Gminy Nowosolna
Piotr Szcześniak
Ogłoszenie OK.2110.2.2025.MJ stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.docx (33,05KB)
Oświadczenie.docx (15,21KB)
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.doc (29,50KB)
Klauzula informacyjna RODO.docx (15,37KB)
OK.2120.2.2025.MJ wynik stanowisko ds. obsługi rady gminy i sołectw.docx (18,30KB)