Zarządzenie nr 0050.1.47.2024 Wójta Gminy Nowosolna z dnia 2 sierpnia 2024 r. w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na „Usługę udzielenia kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego do wysokości 8.600.000,00 zł. dla gminy Nowosolna” oraz zatwierdzenia regulaminu jej funkcjonowania
Zarządzenie Nr 0050.1.47.2024
Wójta Gminy Nowosolna
z dnia 2 sierpnia 2024 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na „Usługę udzielenia kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego do wysokości 8.600.000,00 zł. dla gminy Nowosolna” oraz zatwierdzenia regulaminu jej funkcjonowania
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609, poz. 721) i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1605, poz. 1720), zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Komisję Przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na " Usługę udzielenia kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego do wysokości 8.600.000,00 zł. dla gminy Nowosolna” oraz zatwierdzenia regulaminu jej funkcjonowania”, w składzie:
1) Pani Anna Mazerant - Przewodniczący Komisji
2) Pani Anna Ciesielska - Członek Komisji;
3) Pan Sebastian Rudziński - Sekretarz Komisji Przetargowej;
§ 2. 1. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
2. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych.
3. Termin i miejsce posiedzenia Komisji określa Przewodniczący.
§ 3. Tryb pracy komisji przetargowej określa Regulamin pracy komisji przetargowej, który stanowi załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy Nowosolna.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Wójt Gminy Nowosolna
Piotr Szcześniak
Załącznik do zarządzenia Nr 0050.1.47.2024
Wójta Gminy Nowosolna
z dnia 2 sierpnia 2024 r.
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
ROZDZIAŁ l
Postanowienia ogólne
§ 1
1.Regulamin pracy komisji przetargowej, zwany dalej „regulaminem”, określa tryb pracy komisji przetargowej powoływanej do przygotowania i przeprowadzenia albo przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwanej dalej „komisją”.
2.Regulamin stosuje się zarówno do komisji powołanych na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605), zwanej dalej „ustawą”, jak i do komisji powołanych na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy.
3.W zakresie nieuregulowanym w regulaminie stosuje się przepisy ustawy.
4.Ilekroć w regulaminie jest mowa o kierowniku zamawiającego należy pod tym pojęciem rozumieć także osobę wykonującą czynności zastrzeżone dla kierownika zamawiającego.
Rozdział II
Tryb pracy komisji
§ 2
1.Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
2.Członkowie komisji wykonują powierzone im czynności w sposób bezstronny, rzetelny
i obiektywny, kierując się wyłącznie przepisami prawa oraz swoją wiedzą i doświadczeniem.
3.Członkowie komisji zobowiązani są do ochrony tajemnicy chronionej na podstawie odrębnych przepisów oraz do przestrzegania szczegółowych wymagań i zasad dotyczących ochrony informacji niejawnych określonych w odrębnych przepisach.
4.Pracami komisji kieruje przewodniczący komisji.
5.Członkowie komisji dokonują przyjęcia swoich obowiązków poprzez złożenie oświadczenia.
6.Oświadczenia, o których mowa w ust. 5, zawiera także zobowiązanie do zachowania poufności, bezstronności, rzetelności i obiektywizmu w pracach komisji.
7.Oświadczenia członków komisji stanowią integralną część dokumentacji postępowania.
§ 3
1.Komisja pracuje kolegialnie.
2.Przewodniczący komisji wyznacza miejsce i termin jej posiedzeń, biorąc pod uwagę uzasadnione wnioski członków komisji, tak aby umożliwić wypełnianie przez nich innych obowiązków służbowych.
3.Z posiedzenia komisji może zostać sporządzony protokół, w którym w szczególności opisuje się: przebieg posiedzenia, wyniki głosowań, czynności dokonane przez przewodniczącego / sekretarza / członka komisji, zadania przydzielone członkom komisji w zakresie ich obowiązków przez przewodniczącego komisji. Brak podpisu któregokolwiek z członków komisji biorących udział w danym posiedzeniu komisji powinien zostać odnotowany przez przewodniczącego komisji w protokole z posiedzenia komisji. Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia co do zgodności z przepisami ustawy, do protokołu załącza się również pisemne zastrzeżenia członka komisji.
4.Komisja przyjmuje rozstrzygnięcia w obecności co najmniej połowy jej członków, w drodze głosowania lub na podstawie sumy albo średniej arytmetycznej indywidualnych ocen.
5.W przypadku obecności mniej niż połowy członków komisji jej przewodniczący odracza posiedzenie i wyznacza nowy termin.
6.Członek komisji niezgadzający się z przyjętym rozstrzygnięciem komisji obowiązany jest do przedstawienia pisemnego uzasadnienia swojego stanowiska (zdanie odrębne), które dołącza się do protokołu posiedzenia (jeśli został sporządzony).
7.Członkowie komisji, którzy nie brali udziału w posiedzeniu komisji, potwierdzają pisemnie zapoznanie się z ustaleniami komisji. Postanowienie ust. 6 stosuje się odpowiednio.
§ 4
1.Kierownik Zamawiającego (Wójt Gminy Nowosolna), członkowie komisji oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po stronie zamawiającego lub osoby mogące wpłynąć na wynik postępowania lub osoby udzielające zamówienia, podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli po ich stronie występuje konflikt interesów, o którym mowa w art. 56 ust. 2 ustawy.
2.Kierownik Zamawiającego (Wójt Gminy Nowosolna), członkowie komisji oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po stronie zamawiającego lub osoby mogące wpłynąć na wynik postępowania lub osoby udzielające zamówienia podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 228-230a, art. 270, art. 276, art. 286, art. 287, art. 296, art. 296a, art. 297, art. 303, art. 305 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2020r. poz. 1444 z późn. zm.), o ile nie nastąpiło zatarcie skazania.
3.Osoby o których mowa w ust. 1 i 2, składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, oświadczenie w formie pisemnej o istnieniu albo braku istnienia okoliczności, o których mowa odpowiednio w art. 56 ust. 2 lub 3 ustawy. Przed odebraniem oświadczenia, kierownik zamawiającego lub osoba, której powierzył czynności w postępowaniu, uprzedza osoby składające oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
4.Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa się przed rozpoczęciem wykonywania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
5.Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, składa się przed rozpoczęciem wykonywania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
6.Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.
§ 5
1.Komisja może wnioskować do kierownika zamawiającego o powołanie biegłego do wykonania określonych w toku jej prac czynności, jeżeli do ich wykonania wymagane jest posiadanie wiadomości specjalnych.
2.Wniosek powinien zawierać określenie przedmiotu opinii, termin jej sporządzenia oraz szacowane koszty wynagrodzenia biegłego, a także – o ile jest to możliwe – wskazanie kandydatury biegłego.
3.Biegli przedstawiają swoje opinie na piśmie, a na żądanie komisji mogą uczestniczyć w jej pracach z głosem doradczym.
4.Postanowienia § 4 stosuje się odpowiednio do biegłych.
§ 6
1.W zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego komisja wykonuje w szczególności następujące czynności:
1)przekazuje je do opublikowania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej;
2)przekazuje do opublikowania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie dodatkowych informacji, informacje o niekompletnej procedurze lub sprostowanie;
3)zamieszcza na stronie internetowej lub w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego wszystkie dokumenty (w tym ogłoszenia) i informacje wymagane ustawą do opublikowania w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4)przygotowuje propozycje wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
5)przygotowuje i przedkłada kierownikowi zamawiającego zawiadomień, informacji oraz innych dokumentów wymaganych przepisami ustawy;
6)dokonuje otwarcia ofert;
7)dokonuje badania i oceny ofert,
8)wzywa/wnioskuje do kierownika zamawiającego o zatwierdzenie wezwania wykonawców do uzupełnienia lub wyjaśnienia dokumentów wymaganych od wykonawców lub do wyjaśnienia treści oferty;
9)wnioskuje do kierownika zamawiającego o wykluczenie wykonawców bądź odrzucenie ofert w przypadkach przewidzianych ustawą;
10) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź wnioskuje do kierownika zamawiającego o unieważnienie postępowania;
11) dokonuje analizy wniesionych środków ochrony prawnej oraz przedstawia kierownikowi zamawiającego rekomendację dotyczącą odpowiedzi na odwołanie albo odpowiedzi na informację o podjętej niezgodnie z przepisami czynności lub zaniechaniu czynności;
12) przedstawia kierownikowi zamawiającego propozycje w zakresie wnioskowania do wykonawców o przedłużenie okresu ważności wadium, a także w zakresie zatrzymania wadium - w przypadkach określonych ustawą;
13) przygotowuje projekt informacji do wykonawców o zawieszeniu biegu terminu związania ofertą;
14) sprawdza wniesione przez wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;
15) przekazuje je Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej na zasadach określonych w art. 95 ustawy.
2.Podczas otwarcia ofert komisja wykonuje w szczególności następujące czynności:
1)informuje przed otwarciem ofert o wysokości środków, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2)sprawdza termin złożenia ofert (datę i godzinę);
3)odczytuje nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
3.Członkowie komisji dokonują indywidualnej oceny ofert wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).
Rozdział III
Prawa i obowiązki członków komisji
§ 7
Biorąc udział w pracach komisji członkowie komisji mają prawo w szczególności do:
1)dostępu do wszystkich dokumentów związanych z pracą w komisji;
2)uczestniczenia we wszystkich posiedzeniach i pracach komisji;
3)zgłaszania przewodniczącemu komisji w każdym czasie uwag i problemów dotyczących funkcjonowania komisji;
4)wnioskowania o powołanie biegłego.
§ 8
1.Do obowiązków członka komisji należy w szczególności:
1)uczestniczenie w posiedzeniach i pracach komisji;
2)przygotowywanie propozycji wyjaśnień dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3)badanie i ocena ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wniosków
o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, wniosków o dopuszczenie do udziału w dialogu oraz wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej;
4)złożenie oświadczeń w zakresie określonym w art. 56 ust. 1 i 3 ustawy oraz oświadczenia,
o którym mowa w § 2 ust. 5 regulaminu.
2.Do obowiązków członka komisji, nie będącego przewodniczącym ani sekretarzem komisji, należy w szczególności:
1)wykonywanie czynności powierzonych im zgodnie z § 6 ust. 1 i 2 regulaminu, w tym zadań wyznaczonych przez przewodniczącego komisji;
2)niezwłoczne informowanie przewodniczącego komisji o okolicznościach, które uniemożliwiają udział w pracach komisji.
§ 9
1.Do obowiązków przewodniczącego komisji, poza obowiązkami wskazanymi w § 8 ust. 1 regulaminu, należy w szczególności:
1)organizowanie prac komisji, w tym wyznaczanie terminów posiedzeń oraz zapewnienie sprawnego przebiegu wykonywanych zadań,
2)odebranie od członków komisji pisemnych oświadczeń w zakresie określonym w art. 17
ust. 1 ustawy oraz oświadczeń, o których mowa w § 2 ust. 5 regulaminu i włączenie wskazanych oświadczeń do dokumentacji postępowania;
3)wnioskowanie do kierownika zamawiającego o odwołanie członka komisji, który nie złożył oświadczenia o braku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 1 ustawy albo złożył oświadczenie o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 1 ustawy albo złożył nieprawdziwe oświadczenie o braku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 1 ustawy, a także o odwołanie członka komisji z innych uzasadnionych powodów; bądź złożenia przez członka komisji przetargowej oświadczenia o skazaniu, o którym mowa 56 ust. 3 ustawy.
4)w razie potrzeby wnioskowanie do kierownika zamawiającego o zawieszenie działania komisji do czasu wyłączenia członka komisji lub do czasu wyjaśnienia sprawy;
5)podział prac przydzielanych członkom komisji;
6)informowanie kierownika zamawiającego o przebiegu prac komisji, w tym o istotnych problemach związanych z pracami komisji;
7)przedkładanie kierownikowi zamawiającego projektów pism, w szczególności w sprawie: wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty oraz unieważnienia postępowania;
8)nadzorowanie prowadzenia dokumentacji postępowania przez sekretarza komisji;
9)nadzorowanie dostępu zainteresowanych wykonawców do dokumentacji postępowania.
2.Przewodniczący komisji odpowiedzialny jest za terminowe opracowanie i przekazanie odpowiednich dokumentów kierownikowi zamawiającego, wykonawcom, Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, a także za zamieszczenie na stronie internetowej i w siedzibie zamawiającego oraz w miejscu, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 3 regulaminu.
3.Przewodniczący reprezentuje komisję wobec osób trzecich.
§ 10
1. Do obowiązków sekretarza komisji należy w szczególności:
1)dokumentowanie czynności komisji, w tym sporządzenie protokołu postępowania wraz
z załącznikami;
2)sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji;
3)udział w opracowywaniu treści wniosków, odpowiedzi i wystąpień związanych z prowadzonym postępowaniem;
4)przestrzeganie zasady pisemności w zakresie określonym ustawą;
5)czuwanie nad prawidłowym wypełnianiem dokumentacji postępowania przez członków komisji;
6)odpowiadanie za dokumentację dotyczącą prowadzonego postępowania, przechowywanie ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem;
7)przygotowanie dokumentacji postępowania w celu:
a) udostępnienia jej wykonawcom oraz biegłym;
b) przekazania właściwym organom prowadzącym postępowania wyjaśniające lub kontrole;
c) dokonania jej archiwizacji.
Rozdział IV
Zakończenie prac komisji
§ 11
1.Przewodniczący komisji przekazuje kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia pisemny protokół postępowania wraz z załącznikami.
2.Komisja kończy działanie z chwilą wykonania ostatniej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, co stanowi podstawę do zatwierdzenia protokołu postępowania przez kierownika zamawiającego.