Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

stanowisko ds. obsługi rady gminy i sołectw

OK.2110.1.2025.MJ

 

Wójt Gminy Nowosolna,

92-703 Łódź, Rynek Nowosolna 1

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

 

Stanowisko: ds. obsługi rady gminy i sołectw

 

Liczba lub wymiar etatu: 1 etat

Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Nowosolna, Rynek Nowosolna 1, Łódź.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Nowosolna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.

Warunki pracy:

Praca na stanowisku administracyjno-biurowym związana z obsługą monitora ekranowego oraz komputera i programów, Internetu. Oświetlenie naturalne i sztuczne. Wyjazdy w teren (praca w zmiennych warunkach klimatycznych). Obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym kontakty bezpośrednie, telefoniczne, e-mailowe. W budynku Urzędu Gminy Nowosolna istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostęp do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych (schody).

Praca w równoważnym systemie czasu pracy.

Wymagania niezbędne (konieczne):

  1. obywatelstwo polskie,

  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  4. nieposzlakowana opinia,

  5. wykształcenie wyższe, albo wykształcenie średnie z minimum 3 - letnim stażem pracy,

  6. znajomość zasad i organizacji funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz przepisów prawnych w tym zakresie,

  7. prawo jazdy kat. B,

  8. wiedza z zakresu ustaw i przepisów wykonawczych, w szczególności:

- Kodeks Postępowania Administracyjnego,

- o samorządzie gminnym,

- o pracownikach samorządowych,

- o funduszu sołeckim,

- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,

- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych,

- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki

  1. umiejętność obsługi komputera, dobra znajomość oprogramowania biurowego,

  2. przygotowywanie projektów uchwał wraz z załącznikami, obwieszczeń, tekstów jednolitych oraz zarządzeń przy użyciu edytorów prawnych w wymaganym formacie XML, dostępnych w Urzędzie Gminy Nowosolna,

  3. samodzielność w podejmowaniu decyzji, komunikatywność, kreatywność, odpowiedzialność, punktualność, dokładność, dyspozycyjność i obowiązkowość,

  4. odporność na stres,

  5. umiejętność stosowania przepisów prawnych,

  6. umiejętność pracy w zespole,

  7. zdolność analitycznego myślenia oraz umiejętność planowania i organizacji pracy.

Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):

  1. mile widziane doświadczenie w pracy w administracji samorządowej,

  2. mile widziana znajomość oprogramowania LEX, Legislator.

Zakres zadań na stanowisku ds. obsługi rady gminy i sołectw:

  1.  w zakresie obsługi rady:

  1. organizowanie technicznej obsługi Rady oraz komisji Rady Gminy;

  2. obsługa i nadzór nad systemem elektronicznej obsługi Rady oraz transmisji obrad Rady Gminy, w tym zapewnienie dostępności transmisji dla osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z obowiązującą ustawą;

  3. podejmowanie czynności związanych z organizacją sesji, posiedzeń, spotkań Rady oraz  komisji Rady;

  4. koordynowanie przygotowań do posiedzeń Rady i komisji Rady w tym dostarczanie radnym  materiałów (projektów uchwał, informacji, analiz, sprawozdań itp.) będących przedmiotem obrad Rady i Komisji Rady;

  5. współpraca z pracownikami przygotowującymi projekty uchwał oraz materiały dla radnych;

  6. informowanie bezpośrednio Wójta Gminy oraz Sekretarza Gminy o przypadkach nie dopełnienia przez pracownika Urzędu Gminy Nowosolna lub kierownika jednostki organizacyjnej Gminy Nowosolna obowiązku dotyczącego przedkładania materiałów i projektów uchwał, bądź przedłożenia ich w nieodpowiedniej formie;

  7. nadzór nad ostateczną formą uchwał i informowanie o nieprawidłowościach w tym zakresie pracowników przedkładających uchwały oraz bezpośrednich przełożonych;

  8. sporządzanie i przechowywanie protokołów z sesji, posiedzeń komisji, zebrań i spotkań z udziałem radnych;

  9. prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji radnych, wniosków komisji i przekazywanie ich właściwym adresatom do realizacji;

  10. prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Rady;

  11. prowadzenie za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta korespondencji Rady, komisji Rady oraz poszczególnych radnych;

  12. prowadzenie rejestru uchwał Rady i komisji Rady oraz zbiorów uchwał, prowadzenie rejestru aktów prawa miejscowego;

  13. organizowanie szkoleń radnych;

  14. nadzorowanie przestrzegania przepisów dotyczących zabezpieczenia praw radnych;

  15. realizowanie zadań w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady;

  16. organizowanie dyżurów Przewodniczącego Rady i radnych Rady w zakresie przyjmowania skarg i wniosków mieszkańców Gminy Nowosolna;

  17. opracowywanie projektów wydatków na działalność Rady na rok budżetowy;

  18. prowadzenie rejestru delegacji służbowych radnych;

  19. naliczanie diet radnym za udział w posiedzeniach Rady i komisji Rady;

  20. przekazywanie do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego aktów prawa miejscowego oraz ogłaszanie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowosolna i w Biuletynie Informacji Publicznej, o ile wynika to z ustawy o ogłaszaniu aktów prawa miejscowego lub innych ustaw, oraz przekazywanie do innych instytucji o ile przepisy prawa tak stanowią;

  21. nadawanie aktom prawnym stosownego oznakowania (po uchwaleniu uchwał przez Radę) wynikającego z prowadzonej ewidencji uchwał Rady i przekazywanie uchwał do realizacji stosownym stanowiskom pracy;

  22. organizowanie i koordynowanie wyborów ławników;

  23. wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy Nowosolna lub bezpośredniego przełożonego.

  24.  w zakresie obsługi sołectw:

  25. organizacja i koordynowanie prac związanych z przeprowadzeniem referendów i konsultacji społecznych oraz wyborów sołtysów i rad sołeckich w tym sporządzanie i zmiany statutów sołectw;

  26. obsługa wniosków o świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa;

  27. realizacja i obsługa spraw związanych z Funduszem Sołeckim:

- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją Funduszu Sołeckiego,

- weryfikacja zgodności zgłoszonych przedsięwzięć z przepisami prawa, w tym z ustawą o funduszu sołeckim,

- współpraca z sołtysami oraz przedstawicielami sołectw w zakresie planowania, zgłaszania i realizacji przedsięwzięć finansowanych z Funduszu Sołeckiego,

- bieżąca pomoc merytoryczna i organizacyjna dla sołtysów w zakresie przygotowywania wniosków i sprawozdań,

- kontrola przebiegu realizacji zadań finansowanych z Funduszu Sołeckiego,

- przygotowywanie projektów uchwał oraz informacji dla organów gminy dotyczących Funduszu Sołeckiego,

- współpraca z referatami Urzędu Gminy w zakresie realizacji zadań finansowanych z Funduszu Sołeckiego;

  1. współdziałanie z gminnymi jednostkami pomocniczymi:

- obsługa zebrań wiejskich,

- kompletowanie protokołów z narad i zebrań,

- ewidencja zgłaszanych na zebraniach wiejskich wniosków, przekazywanie ich do realizacji;

  1. nadzór i kontrola nad placami sołeckimi w tym:  bieżąca kontrola i dokumentowanie stanu technicznego, zgłaszanie potrzeb remontowych i organizowanie drobnych napraw;

  2. pozyskiwanie i realizacja programów wspierających sołectwa;

  3. zapewnienie funkcjonowania Sekretariatu Wójta;

  4. prowadzenie terminarza konferencji, narad i spotkań kierownictwa Urzędu,  organizowanie i obsługa biurowo-techniczna spotkań;

  5. obsługa interesantów w tym interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem;

  6. organizowanie spotkań zlecanych przez Wójta;

  7. koordynacja sprawnego przekazywania informacji o terminie i tematyce różnego rodzaju spotkań z Wójtem wskazanym przez niego kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu, kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych lub instytucjom;

  8. obsługa telefonu, komputera oraz innych urządzeń biurowych (faxu, xero, niszczarki, skanera itp.);

  9. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych;

  10. prowadzenie ewidencji korespondencji przychodzącej i wychodzącej zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej w tym EZD sekretariatu;

  11. samodzielne formułowanie treści pism o tematyce wskazanej przez Wójta  i ich ewidencjonowanie;

  12. odbieranie i wysyłanie poczty elektronicznej;

  13. kompletowanie i przechowywanie dokumentów z zakresu swojego stanowiska pracy oraz przygotowanie i przekazywanie do archiwum zakładowego zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i JRWA;

  14. wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy Nowosolna lub bezpośredniego przełożonego;

  15. wykonywanie funkcji „Mobilnego urzędnika”.

 

Przynależność organizacyjna – w zakresie obsługi rady do  Referatu Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami (RZG) oraz w zakresie obsługi sołectw do Referatu Komunikacji Społecznej i Obsługi Rady (KS).

 

Wymagane dokumenty:

  1. CV (podpisane),

  2. list motywacyjny (podpisany),

  3. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata, kwalifikacje i uprawnienia (w tym świadectwa pracy, zaświadczenia z pracy, opinie lub referencje z poprzednich miejsc pracy – jeżeli kandydat takie posiada),

  4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

  5. oświadczenie kandydata:

  1. o posiadanym obywatelstwie polskim,

  2. o posiadaniu przez kandydata pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

  3. o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (po ewentualnym zatrudnieniu obowiązek dostarczenia zaświadczenia o niekaralności),

  4. o nieposzlakowanej opinii,

  5. o zapoznaniu się obowiązkiem informacyjnym dotyczącym przetwarzania danych osobowych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Nowosolna,

  6. o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Nowosolna, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych,

  7. o zdanym z wynikiem pozytywnym egzaminie (po odbyciu lub zwolnieniu ze służby przygotowawczej), o którym mowa w art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych,

  1. wypełniony przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

  2. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,

  3. w przypadku, gdy o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, kandydat składa oświadczenie o obywatelstwie oraz przedstawia kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego.

UWAGA

Dokumenty aplikacyjne wymienione w pkt 1, 2, 5, 6, 8 powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem. W przypadku dokumentów składanych elektronicznie - każdy skan dokumentu powinien być opatrzony własnoręcznym podpisem oraz potwierdzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem wykonanym za pomocą profilu zaufanego. Przy braku możliwości technicznych do podpisu elektronicznego, kandydat zobowiązany jest, najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej, podpisać własnoręcznie oświadczenie o zgodności przedstawionych dokumentów z oryginałem.

Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy składać lub przesyłać do dnia 27.04.2025 r. (niedziela) / liczy się data wpływu do Urzędu/ pod adresem: URZĄD GMINY NOWOSOLNA, RYNEK NOWOSOLNA 1, 92-703 Łódź z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Nowosolna – stanowisko: ds. obsługi rady gminy i sołectw”.

Dokumenty aplikacyjne mogą być dostarczone:

  1. osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Nowosolnej, Rynek Nowosolna 1, 92-703 Łódź, w godzinach pracy Urzędu,

  2. pocztą elektroniczną na adres ,

  3. poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu Gminy Nowosolna (skrytka EPUAP: /1006082/skrytka)

  4. za pośrednictwem operatora usług pocztowych lub firmy kurierskiej.

Inne informacje:

Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną telefonicznie lub pocztą elektroniczną e-mail poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (42) 616-45-21. Osoba udzielająca informacji: Sławomir Jasiński.

Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy Nowosolna po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Nowosolna).

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.gminanowosolna.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowosolna, Łódź, Rynek Nowosolna 1.

 

          Wójt Gminy Nowosolna

                                                                                                                                                  Piotr Szcześniak

DOCXOgłoszenie OK.2110.1.2025.MJ stanowisko ds. obsługi rady gminy i sołectw.docx (38,27KB)

DOCKwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.doc (29,50KB)

DOCXOświadczenie.docx (15,21KB)

DOCXKlauzula informacyjna RODO.docx (15,37KB)