Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

z dnia 15 listopada 2024 r.

Łódź, dnia 15.11.2024

PROTOKÓŁ POKONTROLNY nr IV/2024

KOMISJI REWIZYJNEJ RADY GMINY NOWOSOLNA

1

Nazwa i adres kontrolowanego podmiotu

 

Gminno- Parkowe

 

2

Imię i nazwisko kontrolujących

  1. Michał Nowacki- przewodniczący
  2. Sylwia Koszada- członek
  3. Weronika Dziąg- członek
  4. Jacek Królikowski- członek
  5. Robert Włodarczyk- członek

3

Data rozpoczęcia kontroli

Data zakończenia kontroli

 

15.11.2024 godz. 12:00

 

15.11.2024 godz. 15:00

4

Zakres przedmiotowy kontroli

1. Kontrola dotacji udzielonej z budżetu Gminy Nowosolna w 2023 r. oraz od stycznia do 30 września 2024 r. dla Gminno-Parkowego Centrum Kultury i Ekologii w Plichtowie w zakresie:

- udzielonej dotacji z budżetu Gminy Nowosolna;

- pozyskanych środków zewnętrznych (złożone wnioski i ich realizacja);

- schemat organizacyjny, zakresy obowiązków pracowników, wykaz osób zatrudnionych oraz formy zatrudnienia;

- poniesione koszty z tytułu organizacji dożynek oraz pozostałych wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Centrum;

- przeprowadzone remonty i inwestycje;

- zabezpieczenie mienia.

2. Sprawy różne.

 

 

 

Okres objęty kontrolą

 

Styczeń- grudzień 2023 oraz styczeń- wrzesień 2024

 

5

Imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu

 

Monika Czubaczyńska - Szram

dyrektor Gminno Parkowego Centrum Kultury i Ekologii w Plichtowie

 

6

Przebieg kontroli

 

Komisja Rewizyjna poddała kontroli dotacje udzieloną z budżetu Gminy Nowosolna.
W 2023 roku dotacja wynosiła 1 155 570 zł a w 2024 roku 947 475 zł. GPCKiE uzyskało również inne źródła przychodów wskazane w załączniku nr 1.1 oraz 1.2. Przedstawione zostały również koszty poniesione z tytułu organizowanych wydarzeń takich jak dożynki, pikniki rodzinne, wizyta partnerska gminy Sulsfeld oraz pozostałe spotkania kulturalne.

Zweryfikowane zostały również wnioski związane z ubieganiem się o pozyskanie dotacji zewnętrznych. Ich wykaz stanowi załącznik nr 2. Przedstawione dokumenty wskazują, że na 17 złożonych wniosków otrzymano dofinansowanie w dwóch. Stanowi to 12% skuteczności ich pozyskiwania. Z wyjaśnień Pani Dyrektor wynika, że jest to związane z ogromną ilością składanych wniosków przez instytucje kultury na terenie całego kraju. Dodatkowo, obecnie grantodawcy nie mają obowiązku udzielania informacji zwrotnej pozwalającej na analizę aspektów, wpływających na możliwość poprawy oceny składanych wniosków. Ponadto pozyskano środki zewnętrzne od Starostwa Powiatowego oraz od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Komisja otrzymała również schemat organizacyjny oraz stan zatrudnienia, w kontrolowanym okresie nie miały miejsca zmiany ilości pracowników. Szczegóły zawiera załącznik nr 3

W kontrolowanym okresie nie miały miejsca remonty ani znaczące inwestycje. Z wyjaśnień Pani Dyrektor wynika, że prowadzone były prace konserwacyjne oraz bieżące naprawy. Odnowione zostały ławki, altana, meble ogrodowe, scena oraz podcienia. Regularnie zostały doposażone zespoły muzyczne oraz cyklicznie inwestowano w teren zielony.

Obszar GPCKiE objęty jest ochroną firmy ochroniarskiej będącej w gotowości, w przypadku załączenia się alarmu. Na obecną chwilę, ze względu na brak  potrzeb, na terenie GPCKiE nie ma zainstalowanych kamer.

W kontrolowanym okresie miał miejsce audyt, dotyczący prawidłowości funkcjonowania Gminno- parkowego centrum kultury i ekologii w Plichtowie za 2023 rok. Kryteria oceny mechanizmów kontrolnych w obszarze działalności jednostki obejmowały zgodność, legalność, celowość wydatków oraz adekwatność procedur. Analizując dokumenty komisja podkreśla, że wydano ocenę pozytywną z zastrzeżeniami. Do wszystkich zastrzeżeń odniosła się Pani Dyrektor wprowadzając niezbędne zmiany lub planujące do końca bieżącego roku.

 

                                                Stwierdzone nieprawidłowości

 

 

Brak

 

 

Dowody potwierdzające ustalenia zawarte w protokole

 

Dokumenty dotyczące wykonania planów finansowych, notatka z narady zamykającej w sprawie uzgodnienia wstępnych wyników audytu wewnętrznego, informacja opisowa dotycząca wydatków poniesionych w 2023 oraz 2024 roku, załączniki księgowe,

 

7

Data i miejsce podpisania protokołu

(dotyczy zespołu kontrolującego)

 

 

 

 

8

Podpisy kontrolujących

  1. Michał Nowacki …………………………………………………….
  2. Sylwia Koszada ……….…………………………………………….
  3. Weronika Dziąg ……………………………………………………..
  4. Jacek Królikowski …………………………………………………..
  5. Robert Włodarczyk ……….…………………………………………

 

7

Data i miejsce podpisania (otrzymania) protokołu

(dotyczy kierownika kontrolowanego podmiotu)

 

8

Podpis kierownika kontrolowanego podmiotu

lub

notatka o odmowie podpisani protokołu z podaniem przyczyn [1]*

 

 

 

 

[1] * Kierownik placówki ma 7 dni roboczych na odwołanie się do protokołu Komisji Rewizyjnej

 

DOCXprotokół 15 11.docx (27,12KB)