z dnia 15 października 2024 r.
Łódź, dnia 15.10.2024
PROTOKÓŁ POKONTROLNY nr III/2024
KOMISJI REWIZYJNEJ RADY GMINY NOWOSOLNA
1 | Nazwa i adres kontrolowanego podmiotu | |
Urząd Gminy Nowosolna
| ||
2 | Imię i nazwisko kontrolujących | |
| ||
3 | Data rozpoczęcia kontroli | Data zakończenia kontroli |
15.10.2024 godz. 9:00 |
15.10.2024 godz. 11:00 | |
4 | Zakres przedmiotowy kontroli | |
Kontrola gospodarki finansowej Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Nowosolna za rok 2023 oraz pierwsze półrocze 2024 roku w zakresie: wydatków, zatrudnienia i zakresu obowiązków, dochodów, dotacji, kosztów utrzymania, ilości przyłączy, zużycia wody oraz opłat ekologicznych
| ||
Okres objęty kontrolą | ||
Rok 2023 oraz pierwsze półrocze roku 2024 | ||
5 | Imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu | |
Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej- Adam Ciupiński | ||
6 | Przebieg kontroli | |
Komisja Rewizyjna poddała analizie podsumowanie przychodów i kosztów związanych z zarządzaniem wodą oraz ściekami na terenie Gminy Nowosolna. Dokładne dane zawiera załącznik nr 1. W kontrolowanym okresie zakupione były: ciągnik rolniczy, posypywarka, pług odśnieżny, ładowacz czołowy wraz z osprzętem, przyczepa, odchwaszczarka oraz drobny sprzęt typu kosy, kosiarka spalinowa, nożyce, pilarki, podkrzesywarka, pompa do wody oraz wiertnica. Opłaty środowiskowe kształtują się na bardzo zróżnicowanych poziomie w poszczególnych Hydroforniach. Związane jest to z dużą dysproporcją ilości wydobywanej ilości wody w poszczególnych częściach gminy. Ilość czynnych studni, m³ wydobywanej wody oraz wysokość opłat środowiskowych stanowią załącznik nr 2. Długość sieci wodociągowych na terenie gminy wzrosła w 2023 o ponad 1700m, a do końca września 2024 o kolejne 1200m. W tym czasie wykonano 75 przyłączy. Szczegółowe informacje zawiera załącznik nr 3. Podczas posiedzenia, komisja zapoznała się również z poziomem dotacji przeznaczanych na drogi gminne i powiatowe. (załącznik nr 4) Zakup sprzętów pozwolił na znacznie większą kontrolę wykonywanych prac i ograniczenie kosztów związanych z wynajmem maszyn lub zlecaniem usług. Natomiast niezmiennie dotacja udzielana przez Powiat jest niewystarczająca na spełnianie potrzeb i oczekiwań mieszkańców Gminy. Na obecną chwilę w Zakładzie Gospodarki Komunalnej zatrudnionych jest 13 pracowników, co stanowi wzrost o jedną osobę względem roku 2023. Podykotowane jest to zwiększoną ilością prac gospodarczych wykonywanych bezpośrednio przez Zakład. Dokładne zestawienie związane z zakresem obowiązków stanowi załącznik nr 5
Z wyjaśnień Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej wynika, że rozwój na rzecz samodzielnego obsługiwania gminy zarówno pod względem letniego jak i zimowego utrzymania wymaga nakładów finansowych, inwestycyjnych oraz personalnych. Wskazuje to konieczność określenia na terenie gminy miejsca pozwalającego zabezpieczyć posiadany sprzęt oraz miejsca dla pracowników. Zasadną lokalizacją byłoby wykorzystanie nieczynnej hydroforni w Byszewach.
| ||
Stwierdzone nieprawidłowości | ||
brak
| ||
Dowody potwierdzające ustalenia zawarte w protokole | ||
Zestawienia przygotowane przez Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej
| ||
7 | Data i miejsce podpisania protokołu (dotyczy zespołu kontrolującego) | |
| ||
8 | Podpisy kontrolujących | |
| ||
7 | Data i miejsce podpisania (otrzymania) protokołu (dotyczy kierownika kontrolowanego podmiotu) | |
| ||
8 | Podpis kierownika kontrolowanego podmiotu lub notatka o odmowie podpisani protokołu z podaniem przyczyn [1]* | |
|
[1] * Kierownik placówki ma 7 dni roboczych na odwołanie się do protokołu Komisji Rewizyjnej