- Menu przedmiotowe
- WNIOSKI DO POBRANIA
- Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
- Ustalanie numerów porządkowych / Wydawanie zaświadczeń o ustalonych numerach porządkowych
Ustalanie numerów porządkowych / Wydawanie zaświadczeń o ustalonych numerach porządkowych
Ustalanie numerów porządkowych
Podstawy prawne:
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
- ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Zakres regulacji:
Ustala się numery porządkowe dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania,
Ewidencja miejscowości, ulic i adresów może zawierać dane adresowe obiektów takich jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
Miejsce załatwienia sprawy:
Łódź, Rynek Nowosolna 1, II piętro, pok. nr 21, tel. (42) 616-45-31.
Wymagane dokumenty:
- w przypadku budynku wybudowanego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
- w przypadku budynku wybudowanego nieujawnionego w ewidencji gruntów i budynków oraz budynku w trakcie budowy:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
- kopia planu zagospodarowania działki lub terenu wraz z kopią pozwolenia na budowę
- w przypadku budynku prognozowanego do wybudowania
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
- załącznik graficzny z oznaczeniem planowanego miejsca lokalizacji budynku w granicach działki.
Sposób załatwienia sprawy:
Wnioskodawcą w postępowaniu jest zainteresowany podmiot, a więc podmiot mający interes prawny w domaganiu się ustalenia numeru porządkowego.
O ustalonym numerze porządkowym zawiadamia się właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
Opłaty:
Brak
Czas załatwienia:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Brak trybu odwoławczego.
Istnieje możliwość złożenia skargi do sądu administracyjnego w terminie 30 dni, od dnia doręczenia zawiadomienia w sprawie. Skargę wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Nowosolna, który jest organem właściwym w sprawie ustalania numerów porządkowych.
Inne informacje:
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu - na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Dokumenty do pobrania:
wniosek o ustalenie numeru porządkowego docx.docx (19,40KB)
wniosek o ustalenie numeru porządkowego pdf.pdf (561,77KB)
Wydawanie zaświadczeń o ustalonych numerach porządkowych
Podstawy prawne:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Opłatę można uiścić:
- przez terminal płatniczy dostępny w Biurze Obsługi Klienta Urzędu,
- przelewem na rachunek bankowy numer: 50 8781 0006 0030 0588 2000 0020.
Czas załatwienia:
Do 7 dni.
Tryb odwoławczy
Wnioskodawcy przysługuje zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści.
Dokumenty do pobrania:
wniosek o wydanie zaświadczenia o ustalonym numerze porządkowym docx.docx (19,35KB)
wniosek o wydanie zaświadczenia o ustalonym numerze porządkowym pdf.pdf (562,24KB)